проект
РЕЗОЛЮЦІЯ
Конференції 3
«Теоретичні та прикладні питання сучасної психології та освітнього менеджменту»
V Міжнародного
освітнього простору «Особистість в єдиному освітньому просторі»
07-18 квітня
2014
м. Запоріжжя ,
Україна
Метою
конференції було
об'єднання зусиль вчених і практиків різних регіонів і країн з визначення
єдиної стратегії проектування і створення освітнього простору для всебічного
гармонійного розвитку лічності, визначення теоретико -
методологічних і методичних засад розвитку сучасного освітнього менеджменту і психології.
Робота
конференції здійснювалася в чотирьох напрямках - це :
1 . Психологічні умови гармонійного
розвитку особистості в процесі неперервної освіти.
2 . Андрагогіческіе підходи в сучасному
освітньому менеджменті та освіті дорослих.
3 . Управління сучасним навчальним
закладом в контексті спеціального та інклюзівного освіти .
4 . Інноваційні підходи та технології у
сучасному освітньому менеджменті .
У конференції взяли участь більше 118
вчених і практиків з Росії ( 3 ) , Казахстану ( 2 ) і України (Житомирська обл
1 , Київ 10 , Дніпропетровськ 8 , Рівне 4 , Миколаїв 2 , Черкаси 4 , Івано
-Франківськ 1 , Чернігівська область 2 , Хмельницький 1 , Запоріжжя та
Запорізька область) , серед них: докторів наук , професорів - 8 , кандидатів
наук , доцентів - 30 , керівників закладів освіти - 32 , фахівців психологічних
служб освітніх установ - 20 .
За
результатми обговорення
матеріалів ( доповідей , виступів , презентацій та ін), а аткже проблемних
питань і коментарів , учасники конференції дійшли таких висновків .
1.
Однією
з найактуальніших проблем сучасного освітнього менеджменту в Україні є
забезпечення цілеспрямованого, системного і безперервного формування цілісної
готовності керівників освітніх установ до впровадження інноваційних
управлінських технологій .
1.2 . Переважна
більшість ( 96 %) з усіх, хто взяв
участь в обговореннях вважає, що для успішного управління сучасним навчальним
закладом необхідно отримати спеціальну
освіту.
2.
Значного
коригування потребує система професійної підготовки та підвищення кваліфікації
керівників навчальних закладів: оновлення змісту , форм і методів навчання , а
також науково- методичного супроводу їх професійного розвитку на основі
системного та синергетичного , суб'єктного , компетентнісного і андрагогічного
підходів .
3.
Значно зростає роль
психологічної служби освітньої установи у науково-методичному супроводі
управлінської діяльності, що вимагає впровадження системи спеціальної
професійної підготовки практичних психологів в умовах вищої та післядипломної
освіти.
4.
Актуальною
проблемою сучасності є проблема професійного вигоряння,
з якою стикалася
переважна
більшість учасників обговорень ( 94 %). Одним з шляхів її вирішення учасники обговорення ( 97 %) вважають за необхідне введення
в курси підвищення кваліфікації тим з профілактики професійного вигоряння
.
5.
Інклюзивна освіта розглядається як реалізація
прав людини на отримання якісної освіти відповідно до пізнавальними
можливостями і адекватному до його здоров'я середовищі за місцем проживання.
Інклюзивна освіта - це довгострокова стратегія , яка розглядається не як
локальний ділянку роботи , а як системний підхід в організації діяльності
загальноосвітньої системи в усіх напрямках в цілому.
6.
Забезпечити
реалізацію інклюзивних підходів може організація спеціальної підготовкі
педагогів загальноосвітніх установ до роботи в інклюзивних класах .
Учасники конференції рекомендують :
Міністерству освіти і науки України ,
Інституту інноваційних технологій і
змісту навчання МОН України :
- Удосконалити нормативно -правову
базу , організаційні та фінансові механізми , які забезпечать успішне
формування професійної компетентності керівників навчальних закладів в умовах
вищої та післядипломної освіти;
- Оновити стандарти професійної
підготовки та підвищення кваліфікації керівників закладів освіти .
Інститутам
післядипломної педагогічної освіти :
- Активізувати діяльність з
розробки та реалізації освітніх програм, що забезпечують розвиток професійної
компетентності керівників закладів освіти , їх готовності до впровадження
інноваційних управлінських технологій;
- Активізувати впровадження
андрагогічний моделей і технологій , створити консалтингові центри освіти
дорослих , які забезпечать реалізацію принципів сучасної андрагогіки в
освітньому менеджменті;
- Спрямувати діяльність на створення
середовища для розвитку та самореалізації , спрямованого на компенсації
фізичних і психічних недоліків.
Учасники конференції вважають дуже
плідним обмін думками та досвідом , який відбувся в ході обговорення представлених
матеріалів , висловлюють упевненість в тому , що цілеспрямована , системна та
систематична робота за всіма зазначеними напрямами сприятиме досягненню
стратегічних орієнтирів розвитку вітчизняної освіти , відновленню і зміцненню
інтелектуального і духовного потенціалу країни.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Если Вы зашли как незарегистрированный пользователь, фамилию пишите в самом сообщении и отправляйте комментарии как анаонимный пользователь.